2011-10-12 12:03:08

VOLIM HRVATSKU

Ove godine obilježava se 20 godina od dana kada je Sabor Republike Hrvatske 1991. godine donio Odluku o raskidu svih državnopravnih veza Republike Hrvatske s bivšom državom SFRJ.

Da bismo učenicima ukazali na važnost tog trenutka i potaknuli ih na proučavanje povijesti naše domovine, u četvrtak, 6. listopada 2011., razredna i predmetna nastava obilježila je Dan neovisnosti prigodnim nastavnim sadržajima na  temu Volim Hrvatsku. 

Razredna nastava  realizirala je integriranu nastavu s temom Volim Hrvatsku.

Cilj im je bio spoznati pojam i važnost obilježavanja državnog blagdan, Dana neovisnosti. Integracijom nastave hrvatskog jezika s nastavom prirode i društva i engleskog jezika, te glazbene i likovne kulture učenici su naučili pjevati hrvatsku himnu i prepoznati simbole domovine (zastavu, grb, himnu). Zatim su promatrali RH na zemljovidu i naučili koje sve nacionalne parkove imamo u domovini. Ključne pojmove o domovini naučili su izreći i na engleskom jeziku, a dan su završili crtežima i pjesmom.

      

U predmetnoj nastavi Dan neovisnosti obilježila je na nastavi hrvatskog jezika učiteljica K. Bockovac obradom domoljubnih pjesama te povezivanjem povijesnih činjenica sa sadržajima iz hrvatske književnosti. Učiteljica D. Grgurić obradila je s učenicima pjesmu Antuna Mihanovića „Hrvatska domovina“.  Nakon obrade pjesme učenici su imali zadak napraviti „bilježnicu“ u koju je svatko napisao nešto o svojoj državi: tekst, misao, pjesmu i na taj način pokazao koliko voli Hrvatsku. Izradili su i prigodni pano, a za kraj je učenica Ana Althea Šehić na gitari odsvirala himnu „Lijepa naša“.   

 

Na satu glazbene kulture učenici su ponovili i naučili sve o glazbenim obilježjima hrvatske himne i uz zanimljiv kviz koji im je sastavila učiteljica M. Kustura provjerili koliko su zapamtili.

S motivom pletera učenike je upoznala učiteljica I. Petekić na satu likovne kulture, a nakon toga su petaši prionuli na rad i u tehnici tuša i guščjeg pera izradili slike pletera. Njihov pano upotpunile su i slike sedmaša koji su izrađivali plakate sa simbolima Republike Hrvatske. 

               

Na nastavi stranih jezika s učiteljicom M. Kokić  obrađivani su pojmovi vezani uz neovisnost, a učiteljica T.Rold podsjetila je koje sve anglicizme svakodnevno upotrebljavamo u hrvatskom jeziku te možemo li ih zamijeniti hrvatskim riječima.

Rezanjem pize na početku sata matematike kod učiteljice Z. Majdenić učenici su se prisjetili što su to četvrtine i osmine, a izrezane dijelove potom su pojeli! Hrvatska himna poslužila je i matematičarima za ponavljanje računskih operacija u razlomaka. Oni su, naime, svakom slovu dali brojčanu vrijednost u obliku razlomka, a zatim izračunavali vrijednost pojedinog stiha. Stariji razredi kod učitelja A. Patajca ponovili su proporcionalnost i koordinatni sustav na karti RH. 

   

O Nikoli Tesli i Ruđeru Boškoviću, kao i o njihovim najpoznatijim izumima, raspravljalo se na satu fizike kod učiteljice I. Kapetanović, a na satu prirode učenici su naučili koje su to autohtone hrvatske pasmine životinja. Osim ovoga, učiteljica S. Ižaković govorila je i o našim nacionalnim parkovima te zaštićenim i ugroženim biljnim i životinjskim vrstama. Stariji učenici na satu kemije upoznali su se sa životom i radom naših nobelovaca, Ružičke i Preloga. O hrvatskim izumima  i izumiteljima govorilo se i na nastavi tehničke kulture kod učiteljice S. Jančekić.

Na satu povijesti učiteljica A. Kinjerovac i učenici  pogledali su prezentaciju Put do neovisnosti u kojoj je prikazan put od dolaska Hrvata u 7. st. pa sve do 1991. god. kada je proglašena neovisnost. Zatim su pogledali i kratki film iz arhiva HRT-a o proglašenju neovisnosti. Osim ovih aktivnosti, učenici su poslušali i hrvatske domoljubne pjesme te se prisjetili bitnih nadnevaka vezanih uz hrvatsku prošlost.

O simbolima hrvatske državnosti govorio je i učitelj B. Soldić na satu geografije. Tako su petaši proučili hrvatski grb i zapamtili značenje i pripadnosti svakog pojedinog grba. Šestaši su više govorili o promijeni izgleda teritorija Hrvatske kroz povijest.

Kako nacrtati hrvatski grb u programu za crtanje - Paint učenici su mogli naučiti na satu informatike od učitelja R. Matanovića.

Učitelj vjeronauka K. Crnčan upoznao je učenike s hrvatskim svecima i blaženicima, te najpoznatijim mjestima hodočašća Gospi u Hrvatskoj. Osim toga posebnu pozornost učenici su posvetili proučavanju povijesti vlastite župe.

Na satu tjelesne i zdravstvene kulture učenici su se uz pomoć učiteljice T. Kolarić prisjetili naših najpoznatijih sportaša i njihovih nastupa i rezultata.

 

 

 

 

 

 

 

 

  


Osnovna škola Ante Starčevića Viljevo